måndag 13 februari 2012

Plain vanilla

Min moster Puh, eller d är inte min moster på riktigt men hon är mitt hjärtas moster. Hon hade ivilket fall som helst shoppat lite kläder hos www.boutiquediva.se i Norrtälje på rean. Där säljer d bland annat märket Desigual ( my favorite jeans brand) och Plain vanilla. tänkt direkt på ett cupcake recept när jag såg moster nya kläder från Plain vanilla.

Yummi


Vaniljcupcakes
3 ägg
2,5dl socker
3 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
0,5dl vaniljyougort
2 tsk bakpulver
ev. någon droppe vaniljessens

Frosting
200 g philadelaost
2 msk grädde
ca. 500 gram florsocker
några droppar citron

Vispa ägg och socker fluffigt med elvisp.

Blanda i en separat skål mjöl, bakpulver och vaniljsocker.

Vänd ned det i äggsmeten och rör i yoghurten. Blanda väl.

Sätt i muffinsformar i en muffinsplåt

5. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 15 minuter.

Frosting
Rör allt med en elvisp ca. 5 min så det blir riktigt fluffigt.



Inga kommentarer: